איך להתלונן על נהג מונית?

» עמוד הבית איך להתלונן על נהג מונית?

תחנת מוניות בראשון לציון כמו כל תחנות ונהגי המוניות במדינת ישראל, כפופה לתקנות אותן קבע משרד התחבורה ומפקח עליהן. נהג במוניות ראשון לציון יודע את זכויותיו וחובותיו עם תחילת עבודתו בתחנה. אך חשוב לזכור, גם לנוסעים יש זכויות אשר עליהם חובה לשמור- האם אתם מכירים בכל הזכויות שלכם?
במידה ונעשתה פגיעה באחת הזכויות שלכם כנוסעים, דעו שיש מספר גורמים שמטרתם לסייע לכם, עליהם נפרט בהמשך.

תלונות נפוצות של הנוסעים במוניות

לפניכם, מספר דוגמאות לנושאים עליהם מלינים הנוסעים:
נסיעה בדרך שאינה הקצרה ביותר במכוון, הפקעת מחירים או סירוב להפעלת המונה, התנהגות הנהג הכוללת שירות לקוי, דיבור בשפה שאינה הולמת, סירוב להזדהות לבקשת הנוסע, תנאי הנסיעה- גם אם לא תמיד באשמת הנהג.
אירועים חמורים אך נפוצים פחות- אפליה וסירוב להסעת נוסע מצד הנהג- על רקע דת, גזע, מין וכו'. כמו גם סירוב העלאת נוסע עם מוגבלות למונית. ישנן גם תלונות חמורות ביותר על אירועים חריגים, הכוללים בתוכם הטרדה או אלימות פיזית או מילולית.

הגורם הראשון אליו יש לפנות- תחנת המוניות

במידה והנהג אכן עובד תחת תחנה מסוימת ובמידה ואכן לא הצלחתם להגיע להבנה בנושאי המחלוקת במהלך הנסיעה, הגישו תלונה בתחנת המוניות.
על-פי חוק, חייבת התחנה לאשר את קבלת התלונה תוך 7 ימי עסקים. בתוך 14 ימי העסקים שלאחר מכן, עליה להודיע על תוצאות הבדיקה ולהגיב לתלונה בצורה מסודרת.

כמו כן,רשאי הנוסע לעקוב אחרי הליך הטיפול בתלונתו, לדרוש ולוודא שהיא אכן תמצא פתרון יעיל ומהיר.
אצלנו, במוניות ראשון לציון, בנוסף לכך שאנחנו רואים בחומרה כל תלונה שמתקבלת ומעמיקים בבדיקתה, נשמח גם לקבל הערות וטענות לכל הקשור בשירות, על מנת לשפר ולהשתפר.

במידה ולא קיבלתם מענה מספק- הגישו תלונה במשרד התחבורה

במקרים של אי הפעלת המונה לדוגמא, רשאי משרד התחבורה לתבוע את נהג המונית. הקנס מגיע עד ל-226,000 שקלים או 3 שנות מאסר.
משרד התחבורה מתייחס בכובד ראש לתלונות על נהגי מוניות, מידע נוסף וטפסי תלונה תוכלו למצוא באתר השירותים והמידע הממשלתי

אפליית אנשים עם מוגבלויות בתחבורה הציבורית- למי פונים?

נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות, הפועלת בכפוף ליחידה המשפטית לפניות הציבור- מטפלת בנושאים אלה.
חשוב שתדעו, נהג המונית חייב לאפשר לכל נוסע עם מוגבלות לעלות למונית. אסור על-פי חוק לסרב להעלאת עיוור עם כלב נחייה למונית. כמו כן, במקרים של אדם בכיסא גלגלים- מעבר לכך שחייב הנהג לתת לו שירות ככלל הנוסעים, גם חייב לסייע לו בעת הכניסה למונית והירידה ממנה.

למידע נוסף- היחידה המשפטית לפניות הציבור

במידה ועדיין אתם לא בטוחים אל מי לפנות במקרה של פגיעה בזכויות שלכם כנוסעים, ש"יל (שירות ייעוץ לאזרח) והרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן מפעילים מוקדים לרווחת כלל האזרחים. אמנם מוקדים אלה אינם ייעודיים למוניות, אך בהחלט יתנו מענה ותשובות גם בתחום הזה.
אם תרצו להתייעץ גם איתנו- מוניות ראשון לציון, בשמחה נסייע לכם ככל שניתן!

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב telegram
Telegram
מאמרים חדשים

סוגי מוניות ספיישל ומה ההבדל?

סוגי מוניות ומה ההבדל אם אתם חובבי מוניות כמונו, מוניות ראשון לציון, או אם לאחרונה נסעתם במוניות שונות ותהיתם מה ההבדלים ביניהם, אז הכתבה הזו

קרא עוד »
להתלונן על נהג מונית בראשון לציון

איך להתלונן על נהג מונית?

תחנת מוניות ראשון לציון כמו כל תחנות ונהגי המוניות במדינת ישראל, כפופה לתקנות אותן קבע משרד התחבורה ומפקח עליהן. נהג במוניות ראשון לציון יודע את

קרא עוד »